2015. szeptember 6., vasárnap

Főztök-e kölesből?


Próbáltatok-e már bármit készíteni ebből az ősi gabonából?
A gabonák közül az egyik legkiválóbb  tulajdonságokkal rendelkezik, nem szeretném ide bemásolni vitamin és ásványi anyag tartalmát, fehérje gazdagságát, de csupa-csupa olyan dolgot tartalmaz, ami az egészséges élethez szükséges. Nem véletlen, hogy várandósság alatt gyakran ettem, és most újra elővettem, testem sugallatára, mert olyan szerveimet támogatja, amik igencsak segítségre szorulnak.
 
Ha eddig nem kóstoltátok, talán elfeledkeztek, a szerintem eddig legjobban sikerült (de! én a kölessel szemben nagyon elfogult vagyok!) országtortáról. Azt talán kóstoltátok. Ha nem, érdemes ezzel a recepttel indítanotok, mert nem túl bonyolult, és az egyik legfinomabb, és mellette legegészségesebb étel, amit édesség gyanánt ehetünk.
 
Ez pedig a túrós kölesfelfújt (nem akarok receptet bemásolni, a legtöbb recept hasonló alapanyagokat tartalmaz amit kereső fel fog dobni). A kölest tej és víz elegyében kell megfőzni, majd min. félzsíros túróval összekeverni, a tojássárgákat is beletenni, egy nagyobb kocka vajat, reszelt citromhéját, citromlevét is akár, ízlés szerint cukrot (édesítőt) és mazsolát, áfonyát is akár a masszába tehetünk. Majd a tojásfehérjéket külön fel kell verni, és a kemény habot finoman hozzáadagolni, ez fogja szép lazává tenni. Érdemes az összekeverést már egy jénaiban indítani, és ebben meg is sütni, akkor a mosogatásnál egy edénnyel kevesebbel számolhatunk. Mi szeretjük finom házi lekvárokkal enni, de magában is kiváló!



Ha ezen túl vagyunk, és öt perces reggelit szeretnénk magunknak kölesből, akkor nincs más teendőnk, mint vízben-tejben megfőzni egy marék kölest, és ahhoz aszalt, vagy friss gyümölcsöt enni, nem diétázók kakaóporral is megszórhatják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése